Friday, October 5, 2007

Hva skjer a?

Endelig helg.
I kjøleskapet er det en bib med hvitvin, forutenom en pose poteter, en pakke melk, ketchup, leverpostei og gulost, og selfølgelig verdens største glass med sylteagurk etter sverigeshopping (herlig kombinasjon).
I helgen bør man egentlig studere, lese pensum og skrives oppgave. I stede brukes fredagen på smaking på hvitvin sammen med boklesing (etter mange timer på bibilioteket), nytt på nytt, idol og litt heroes.
I morgen skal dagen brukes på husrydding (man vet jo aldri hva som kan skje på en lørdagskveld), shining av kropp (med fare for gjentakelse: man vet jo aldri hva som kan skje på en lørdagskveld), vorspiel, utgåing, sansynligvis overstadig beruselse, kebabspising og sjangling hjem på høye hæler.
Lørdagskveldene har liksom sin egen sjarm helt til man våkner opp med en halv kebab på nattbordet, alle klærne på, ufattelig vondt i hodet, og et tonn med skolearbeid som må tas igjen fordi resten av helgen er brukt på "livsnyting".

Røykeslutten går foresten veldig fint, forutenom når man drikker alkohol.
Jeg nekter å forholde meg til at jeg kanskje i noen situasjoner drikker alkohol for å få lov til å røyke... men jeg er veldig flink altså.
Jeg har røyka mindre på en uke nå enn jeg ville gjort på 1/4 dag normalt sett...veldig fornøyd.

No comments: